Grudzień to dla wielu osób czas na ustalanie celów noworocznych. Dlatego, przygotowałem 10 schematów blokowania w ujęciu celów noworocznych. Czyli schematy zachowań obronnych, stosowanych przez improwizatorów na scenie, które pozwalają zachować im kontrolę i uniknąć zmiany. Mam nadzieję, że ten przewrotny wpis pomoże ci w tym, aby nic nowego się nie wydarzyło. Zyskasz spokój, zachowasz kontrolę, trochę wymówek i przede wszystkim: Twoje życie pozostanie bez zmian!

10 sposobów, aby NIE osiągnąć celów noworocznych.

1. Żadnych konkretów.

Pamiętaj nieprecyzyjne nazwanie celów, pozwala nam na niejednoznaczność, a przecież takie niedookreślenie daje pole do wymówek. Jeżeli nie ustalisz konkretnych działań w czasie i nie nazwiesz ich po imieniu, to zawsze możesz powiedzieć, że przecież “i tak nie chodziło konkretnie o ten cel, to jakieś nieporozumienie”.
(Schemat: tchórzenie).

2. Uzgadniaj wszystko z innymi

Jeżeli już musisz podać cel, to uzgadniaj wszystkie swoje zachowania i zmiany ze znajomymi, partnerem, z rodziną… Każdego pytaj o opinię oraz, czy na pewno dobrze postępujesz zabierając się do celu. Skup się na tym, co myślą inni i bierz wszystko, co ci podrzucą. Dlaczego odpowiedzialność ma spoczywać na tobie, skoro możesz do tego wykorzystać innych? Jak się nie uda, to przez nich. (Schemat: dołączanie lub uzgadnianie zachowania).

3. Twój cel powinien być oryginalny

Baaaardzo oryginalny! Oryginalny do tego stopnia, że wręcz nie realny do osiągnięcia przez zwykłego śmiertelnika. Takie postawienie sprawy ułatwi ci plotkowanie o nim i da wymówkę jak się nie uda. Dodatkowo, nie stosuj sprawdzonych sposobów na jego osiągnięcie. Cała droga do celu powinna być usłana super-mega-hiper fajnymi i oryginalnymi pomysłami. Klasyczne wzięcie się do pracy jest dla lamerów. (Schemat: oryginalność)

4. Wszystkim w około mów o twoim celu.

 Opowiadaj o nim, kiedy tylko możesz. Po co go wykonywać skoro możesz mówić i rozmyślać o tym, co będzie, gdy go wykonasz. To wprawi cię w dobry nastrój i przyhamuje zapędy do fizycznego zajęcia się planem. Poza tym bądźmy szczerzy: Kto chciałby zajmować się czymś o czy może tylko rozmawiać? (Schemat: plotkowanie)

5. Wydłużaj osiągnięcie celu w nieskończoność.

Zajmuj się detalami, dopiero jak dopracujesz pierwsze detale, zajmij się kolejnymi szczegółami, a później kolejnymi. Rozpisz cel na 50 mniejszych, później każdy z nich na 33 kroki. To da ci 1650 kroków. Do każdego przygotuj osobny plan, takie wydłużenie drogi pozwoli ci zachować odpowiednią kontrolę nad sytuacją. (Schemat: uoudowanie mostów)

6. Zajmuj się czymś innym

Gdy przypadkiem jesteś na drodze do osiągnięcia celu, to pamiętaj, aby zjechać na boczny tor i zająć się czymś innym. Co z tego, że zjechałeś ze swojej drogi? Możesz teraz spokojnie odpocząć i w końcu zająć się czymś bardziej komfortowym. Zajmuj się wszystkim oprócz tego, co przybliży cię do celu. Tylko to spowoduje, że zachowasz swój obecny stan. Nie zajmuj się głównym celem, bo to przybliży cię do jego osiągnięcia, a tego byśmy przecież nie chcieli.  (Schemat: zbaczanie)

7. Ustal bardzo nisko poprzeczkę

Idź na łatwiznę. Pamiętaj, że cel musi być banalny do osiągnięcia. Najlepiej, żeby nie wiele zmieniał i nie był ciekawy. To sprawi, że nie będziesz się musiał cieszyć, gdy go osiągniesz. Nie może być ciekawy, bo to mogłoby cie zmotywować do pracy. (Schemat: obniżanie stawki)

8. Sprzeczne cele

Pamiętaj, twój cel musi być w ciągłym konflikcie z otoczeniem. Ważne, aby nie tylko wywoływał ciągłe kontrowersje w twoim środowisku. Powinien też wywoływać konflikty w twoim domu, ze znajomymi i przede wszystkim powinien wywoływać u ciebie wewnętrzny konflikt. Czy to z innymi celami, czy też z wartościami lub przekonaniami, które posiadasz. To da ci pole do zajęcia się konfliktami, zamiast celem. Uff, znowu masz wymówkę. Przynajmniej coś się dzieje. (Schemat: ciągłe problemy)

9. Bądź negatywnie nastawiony

Bądź negatywnie nastawiony do zajmowania się celem. Pamiętaj nie ma sensu w ogóle zaczynać, bo i tak się nie uda. Nawet, jeżeli w przypływie dobrego nastroju zdarzy ci się zająć pracą nad nim zastosuj się do innych punktów. Uwierz mi. Od razu ci przejdzie i znowu będziesz mieć spokój. (Schemat: bycie negatywnym).

Jeżeli jednak zdarzy ci się zajmować celem. Co zakładam, że stosując się do powyższych punktów nie powinno mieć w ogóle miejsca. To pamiętaj o punkcie 10. Ten punkt, to twój plan awaryjny

10. Porzuć to wszystko w pi…

Po prostu porzuć wykonywanie celu bez żadnych konsekwencji. Gdy już wdrażasz plan w życie, to zrezygnuj z niego i zostaw go bez żadnych konsekwencji. Pod żadnym pozorem nie wracaj do niego! Przecież możesz powiedzieć, że próbowałeś, a to jest najważniejsze. Skoro się nie udało, to trudno. (Schemat: anulowanie)

Mam nadzieję, że to pozwoli ci na zachowanie odpowiedniego poczucia kontroli i komfortu w nadchodzącym roku ;)

Please like & share: